Paintball for fuld tryk


Lørdag d. 19. september stod programmet på Paintball og masser af adrenalin-kick.

Vi havde aftalt at spille paintball, og der måtte gerne være fart over feltet. Ude ved banen blev vi mødt af en professionel ”Paintballer”, der bød os velkommen og gav en række instruktioner. Alle medvirkende blev udstyret med paintball-geværer, kedeldragter og andet sikkerhedsudstyr. Inden vi for alvor startede ”galskaben”, blev vi skolet i brug af udstyret og hvordan man på bedste vis kunne sikre hinanden.

I en hel time bliver der løbet rundt og fyret løs med gummikugler (farvepatroner), så det kunne mærkes. Vi startede i to hold og endte til sidst med at spille alle mod alle. Godt nok gjorde det ondt at blive ramt, men som en af de unge udtrykte det, ”det er vildt nok, men det gør ikke så ondt, som jeg troede, det ville gøre”. Da vi var færdige, blev der i de efterfølgende timer heftigt diskuteret, hvem der havde været den bedste, og hvem der havde været en svans. Der var ingen tvivl, alle havde haft den fedeste oplevelse – og oven i hatten røde skudmærker, som vi stolte kunne vise frem til hinanden efter duellen.

 

 

 

 

Flere artikler fra vores nyhedsbrev

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense En vigtig tradition på stedet er de to årlige familiedage, den ene i foråret den anden om efteråret. Det er dage, som er meget vigtige for os, og hvor vi skaber gode stunder sammen. Lørdag d. 4. november var en af disse mærkedage...

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde Onsdag d. 15. november tog Opholdsstedet i Bogense del i den årlige Efterårskoncert, der altid finder sted i Juelsminde. Her er der fokus på de unges egen kunst og kunstneriske udtryk. Her fremfører elever, pædagoger og lærere en optræden...

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik” I arbejdet med sårbare unge skal vi dagligt agere på de unges reaktionsmønstre og tolke på, f.eks. hvorfor David ikke kommer til de aftaler, han indgår med de voksne, og vi skal tage stilling til, hvordan vi som pædagoger bedst kan...