Skitur til Hafjell


Onsdag morgen d. 16. marts stod programmet på skitur til Hafjell Skiresort, som ligger knap 200 km nord for Oslo. Inden midnat ankom gruppen på 7 personer til Hafjell, hvor vi fik tjekket os ind på hotellet og lagde os til at sove.
Torsdag morgen tog vi til skicentret, hvor vi fik lejet ski og gjort klar til at prøve pisterne. De efterfølgende 4-5 timer var der fuld tryk på – hvor vi både faldt, fik grinet og blev bedre til at mestre teknikkerne. Vores skiinstruktør var super god til at lære fra sig og guide os.

Efter 2 spændende dage på ski, med høj fart over feltet, – også for de 3 nybegyndere – blev det tid til at vende hjemad mod Bogense.

Lørdag aften var vi tilbage i Bogense kl. 18.36 – præcis som en af pædagogerne, Mikkel, havde set det på sin GPS, da vi lørdag morgen skulle til at køre fra Hafjell!

De unge synes, at det har været en rigtig god tur, som meget gerne må gentage sig.
Som opholdssted er vi stolte over, at vores unge tog udfordringen op med at stå på ski – også dem, som prøvede det for første gang.

Der var godt humør under hele turen, en stor fornøjelse at være en del af. Tak til alle, der var med!

 

Flere artikler fra vores nyhedsbrev

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense En vigtig tradition på stedet er de to årlige familiedage, den ene i foråret den anden om efteråret. Det er dage, som er meget vigtige for os, og hvor vi skaber gode stunder sammen. Lørdag d. 4. november var en af disse mærkedage...

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde Onsdag d. 15. november tog Opholdsstedet i Bogense del i den årlige Efterårskoncert, der altid finder sted i Juelsminde. Her er der fokus på de unges egen kunst og kunstneriske udtryk. Her fremfører elever, pædagoger og lærere en optræden...

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik” I arbejdet med sårbare unge skal vi dagligt agere på de unges reaktionsmønstre og tolke på, f.eks. hvorfor David ikke kommer til de aftaler, han indgår med de voksne, og vi skal tage stilling til, hvordan vi som pædagoger bedst kan...