På hjemrejse-besøg i Grønland


En af de unge på Opholdsstedet i Bogense er på hjemrejse-besøg hos familien i Grønland.
Mandag d. 2. marts rejste Ingemann sammen med sin lærer til Grønland.

Aftenhimlen i Tasiilaq. Byen ligger i en bygd på Grønlands østkyst

Aftenhimlen i Tasiilaq. Byen ligger i en bygd på Grønlands østkyst

 

Ingemann har travlt med at udregne rumfanget. Der er mange opgaver, så vi har matematik undervisning hver dag.

 

Ingen tid skal gå til spilde, så der laves opgaver både i lufthavnen mens vi venter på at blive checket ind og mens vi flyver, selv om der ikke er meget plads til regnemaskinen på bordet.


Da vi endelig ankommer til Tasiilaq, bliver vi mødt af mor og søskende, som er superglade for gensynet med storebror. På skift bliver der grædt og grinet og børnene løber rundt med Ingemanns kuffert, mens vi venter på taxaen.

I byen leger børn i kæmpe snedriver. Der bliver skovlet, så man kan komme igennem. Fra tagrenderne hænger kæmpe istapper. Solen lyser på bjergtoppene, så de ser helt gyldne og selvlysende ud på afstand. I baggrunden kan man høre hunde-hylen.

Flere historier og fotos følger.

 

 

Flere artikler fra vores nyhedsbrev

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense En vigtig tradition på stedet er de to årlige familiedage, den ene i foråret den anden om efteråret. Det er dage, som er meget vigtige for os, og hvor vi skaber gode stunder sammen. Lørdag d. 4. november var en af disse mærkedage...

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde Onsdag d. 15. november tog Opholdsstedet i Bogense del i den årlige Efterårskoncert, der altid finder sted i Juelsminde. Her er der fokus på de unges egen kunst og kunstneriske udtryk. Her fremfører elever, pædagoger og lærere en optræden...

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik” I arbejdet med sårbare unge skal vi dagligt agere på de unges reaktionsmønstre og tolke på, f.eks. hvorfor David ikke kommer til de aftaler, han indgår med de voksne, og vi skal tage stilling til, hvordan vi som pædagoger bedst kan...