Nye friser fortæller stedets kulturhistorie


Under Kulturdagene den 2. og 3. juni 2023, blev der præsenteret en mangfoldighed af aktiviteter, som tiltrak mere end 400 gæster. I denne forbindelse bidrog medarbejdere og frivillige fra Bogense Heldagsskole og Opholdsstedet med forskellige udstillinger som en integreret del af festlighederne.


Den nyeste og permanente udstilling, er nu færdiggjort og tilgængelig ved hovedindgangen til både opholdsstedet og skolen og markerer en vigtig tilføjelse. En særlig tak til Kulturministeriet for deres finansielle bidrag til programmet for Kulturdagene og til fremstillingen af de informative friser.

Vores dygtige grafiker har udarbejdet i alt fire friser. Den første præsenterer et detaljeret kort, der vejleder besøgende rundt på ejendommen. Den anden frise skildrer historien om det tidligere garveri BOGA, herunder stedets forvandling over de sidste 90 år. Den tredje og fjerde frise beskriver de nuværende tilbud og muligheder for børn og unge på Bogense Heldagsskole og Opholdsstedet i Bogense.

Læs mere om Kulturdagene her:

 

Flere artikler fra vores nyhedsbrev

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense En vigtig tradition på stedet er de to årlige familiedage, den ene i foråret den anden om efteråret. Det er dage, som er meget vigtige for os, og hvor vi skaber gode stunder sammen. Lørdag d. 4. november var en af disse mærkedage...

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde Onsdag d. 15. november tog Opholdsstedet i Bogense del i den årlige Efterårskoncert, der altid finder sted i Juelsminde. Her er der fokus på de unges egen kunst og kunstneriske udtryk. Her fremfører elever, pædagoger og lærere en optræden...

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik” I arbejdet med sårbare unge skal vi dagligt agere på de unges reaktionsmønstre og tolke på, f.eks. hvorfor David ikke kommer til de aftaler, han indgår med de voksne, og vi skal tage stilling til, hvordan vi som pædagoger bedst kan...