Fyn rundt – ekskursioner under Covid-19


I STU- og Beskæftigelsesklassen på Bogense Heldagsskole er et af fagene ”Viden om….” og i januar/februar har overskriften været ”Fyn rundt” – hele vejen rundt.

Vi er startet i Kerteminde og af de større byer mangler vi nu kun Middelfart og Odense.
Inden afgang får eleverne udleveret et opgaveark med spørgsmål til den fynske by, som turen går til, der bliver beregnet km og undersøgt hvor mange indbyggere, der bor i byen og i kommunen, så man får et indtryk af hver af de fynske større byer. Nogle gange er de involverede blevet overrasket, fordi steder de kendte var mindre end man troede, og ukendte steder var meget større.

Så er der opgaver til hver by, hvor vi selvom man jo ikke kan komme ind nogen steder, så er der naturområder, havneområder og særlige virksomheder eller seværdigheder, man kan besøge og lære om og glæde sig til at besøge, når det bliver muligt igen.

Det har faktisk været en stor oplevelse at komme rundt og på den måde lære om Fyn på en konkret og struktureret måde og besøge steder, der ligger tæt på, men som vi aldrig har besøgt.
I støbeskeen ligger der mange ekskursioner, når det bliver forår og sommer, hvor vi kan vende tilbage og se noget af det, der skal ses, når det hele er åbent igen. Ligeledes kan det blive spændende at besøge øerne omkring Fyn.

Vi glæder os!

Flere artikler fra vores nyhedsbrev

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense En vigtig tradition på stedet er de to årlige familiedage, den ene i foråret den anden om efteråret. Det er dage, som er meget vigtige for os, og hvor vi skaber gode stunder sammen. Lørdag d. 4. november var en af disse mærkedage...

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde Onsdag d. 15. november tog Opholdsstedet i Bogense del i den årlige Efterårskoncert, der altid finder sted i Juelsminde. Her er der fokus på de unges egen kunst og kunstneriske udtryk. Her fremfører elever, pædagoger og lærere en optræden...

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik” I arbejdet med sårbare unge skal vi dagligt agere på de unges reaktionsmønstre og tolke på, f.eks. hvorfor David ikke kommer til de aftaler, han indgår med de voksne, og vi skal tage stilling til, hvordan vi som pædagoger bedst kan...