Naturoplevelser ved Gudenåen



Mandag d. 25. august tog unge på opholdsstedet, der følger STU en tur til Ry for at sejle i kano og bo i shelter.

 

De unge fik prøvet lidt af hvert. Vi sejlede i kano på Gudenåen, lavede mad over bål og forsøgte os med fiskestangen – selvom fiskene ikke var helt med på idéen denne gang 🎣🔥.
 
Senere slog vi os ned i shelters til årets første overnatning under åben himmel. Det blev en aften med god stemning, snak og grin omkring bålet.
 
Næste morgen vågnede vi til fuglesang og frisk luft. En af de voksne havde dækket op med en lækker morgenmadsbuffet, og vi fik en rolig start på dagen.
 
Efter morgenmaden kørte vi til Silkeborg og besøgte Museum Silkeborg. Det var spændende at se, hvordan folk levede i gamle dage. Tollundmanden, de gamle våben og “skeletterne i skabet” var især et hit – der blev både spurgt, grinet og undret.
 
Alt i alt var det en tur med masser af gode oplevelser, grin og nye indtryk, som vi helt sikkert tager med os videre.


 


 


 


 


 


 


 


 


 

 


 


 


 


 

Flere artikler fra vores nyhedsbrev

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense En vigtig tradition på stedet er de to årlige familiedage, den ene i foråret den anden om efteråret. Det er dage, som er meget vigtige for os, og hvor vi skaber gode stunder sammen. Lørdag d. 4. november var en af disse mærkedage...

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde Onsdag d. 15. november tog Opholdsstedet i Bogense del i den årlige Efterårskoncert, der altid finder sted i Juelsminde. Her er der fokus på de unges egen kunst og kunstneriske udtryk. Her fremfører elever, pædagoger og lærere en optræden...

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik” I arbejdet med sårbare unge skal vi dagligt agere på de unges reaktionsmønstre og tolke på, f.eks. hvorfor David ikke kommer til de aftaler, han indgår med de voksne, og vi skal tage stilling til, hvordan vi som pædagoger bedst kan...