Efterårets Familiedag


Lørdag d. 6. november afholdtes en af årets store begivenheder på Opholdsstedet i Bogense, nemlig efterårets Familiedag. De unges familier var inviteret, tidligere beboere, naboer og venner af stedet. Programmet stod på skolesamtaler og samtaler med pædagoger og ledelse, en rigtig god anledning til at få snakket og planlagt.

Samtidig var der kreativ udfoldelse blandt andre af gæsterne – som blev inviteret med til at lave plakater som forberedelse til et af månedens andre højdepunkter, nemlig, Efterårskoncerten d. 17. november. I alt blev der udfærdiget 5 flotte plakater, om temaet ”Menneske og natur – om kampen mod klimaforandringer”, som vil blive taget med til efterårskoncerten og udstillingen i Juelsminde.

De fleste samledes efterfølgende til bankospil, hvor der stod ca. 30 præmier på højkant. Det bedste ved banko er, når man også kan vinde sidegevinster – dvs. når éns sidemand får banko. Således var der tænkt på alle – også dem, der ”aldrig vinder noget”.

Dagen blev afsluttet med en yderst velsmagende hjemmelavet ”Mortens And” med det hele og isdessert, som afslutning på en hyggelig dag.

Vi siger tusind tak til alle deltagere.

Flere artikler fra vores nyhedsbrev

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense En vigtig tradition på stedet er de to årlige familiedage, den ene i foråret den anden om efteråret. Det er dage, som er meget vigtige for os, og hvor vi skaber gode stunder sammen. Lørdag d. 4. november var en af disse mærkedage...

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde Onsdag d. 15. november tog Opholdsstedet i Bogense del i den årlige Efterårskoncert, der altid finder sted i Juelsminde. Her er der fokus på de unges egen kunst og kunstneriske udtryk. Her fremfører elever, pædagoger og lærere en optræden...

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik” I arbejdet med sårbare unge skal vi dagligt agere på de unges reaktionsmønstre og tolke på, f.eks. hvorfor David ikke kommer til de aftaler, han indgår med de voksne, og vi skal tage stilling til, hvordan vi som pædagoger bedst kan...