”Ekskursion til LEGO House


Tirsdag den 1 marts stod programmet på en tur til LEGO House, der ligger i Billund.
LEGO House er kort fortalt et hus, der ser ud af at være bygget af LEGO klodser.

Facaden på bygningen er set fra øjenhøjde gjort næsten udelukkende i hvide, keramiske fliser, som nedtoner det ellers meget farverige indre i den omkringliggende by kontekst. Alle møbler og udstillinger er lavet med standard LEGO brikker. Udstillingerne er farveopdelt i fire zoner, som hver indikerer et specifikt element i børns læring: Rød er det kreative, grøn er det sociale, gul er det følelsesmæssige og blå er det kognitive.

Under hele vores tur ind i de forskellige rum, blev vi mødt af de vildeste interaktive installationer, som man kunne prøve af. Man kunne komme til at animere sin egen LEGO film, lave dansende LEGO dukker, bygge fisk, der senere kunne svømme rundt i et interaktivt akvarie og se den største LEGO skulptur, nemlig et LEGO træ bygget ud af 6,3 millioner LEGO brikker.

LEGO House er uden tvivl et sted, hvor man skal tage hen, hvis man har unge eller børn, der elsker lege, bygge og blive overrasket.

Flere artikler fra vores nyhedsbrev

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense

Familiedag på Opholdsstedet i Bogense En vigtig tradition på stedet er de to årlige familiedage, den ene i foråret den anden om efteråret. Det er dage, som er meget vigtige for os, og hvor vi skaber gode stunder sammen. Lørdag d. 4. november var en af disse mærkedage...

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde

Efterårskoncert i Juelsminde Onsdag d. 15. november tog Opholdsstedet i Bogense del i den årlige Efterårskoncert, der altid finder sted i Juelsminde. Her er der fokus på de unges egen kunst og kunstneriske udtryk. Her fremfører elever, pædagoger og lærere en optræden...

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik”

På skolebænken i ”Neuropædagogik” I arbejdet med sårbare unge skal vi dagligt agere på de unges reaktionsmønstre og tolke på, f.eks. hvorfor David ikke kommer til de aftaler, han indgår med de voksne, og vi skal tage stilling til, hvordan vi som pædagoger bedst kan...